fredag 13. mars 2020

Ytre Arna


Ytre Arna er vel ikke det stedet bobilturister frekventerer hyppigst. Bortsett fra oss om har våre biler i vinteropplag i industrihuset.


Men Ytre Arna har mye å by på.  Som Oleanna. Bedriften som er kjent for sitt kvalitetstøy.

Oleanna er en musesumsbedrift hvor man kan gå inn i produksjonen og se.





.




De har butikk og kafe.
Og de kan lage kaffe!










Pianoet er kun til dekorativt bruk. SVÆRT ustemt.











I samme bygg som  Oleanna ligger:








Museet viser Arna slik det var før min tid, selv om jeg kjenner butikkinteriøret igjen fra min oppvekst på 60-tallet.

Min mor hadde ikke rokk, men i huset til nærmest nabo var den i flittig bruk.
























Skolestuen er nok fra tidlig 50-tall. Vi hadde i allefall noe mer moderne inventar der jeg gikk.

Blant leketøyet falt jeg for denne fergen siden jeg som vestlending har hatt forhold til ferger så lenge jeg kan huske.














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar