lørdag 13. juli 2019

Fra Dovre til Folldal

Bomvei gjennom Grimsdalen over fjellet. Grusvei, så jeg måtte finne meg en vaskeplass når jeg kom til Folldal.



Dovre kirke er et greit utgangspunkt. Veien går oppover åsen til høyre for kirken.













Etter ca 1 kilometer passeres Olavskilden på Dovre, se: https://olavskildene.blogspot.com/,  før man kjører oppover lien.






Dovrebygda sett fra oven.



Avkjørsel til Haverdalseter, servering og overnatting om man ønsker det.











 Absolutt et sted å stoppe og bare se på naturen. Jeg tok min lunch her.













Veien ligger tett i inntil Rondane nasjonalpark så man har funnet det nødvendig å si at bilveien stopper. Ikke det at veien skiltet står på virker så veldig fristende.





























Toalett finnes det også på veien. For dem som ikke har slike fasiliteter med seg.
















Storfebeite når man kommer nærmere Folldal.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar