torsdag 21. september 2017

Jordalen

Nok en sidevei i verdensarvområdet, opp fra Nærøydalen. Inntil nylig hadde de en rasfarlig smal vei oppover. En god kollega forsøkte seg opp den veien med bobil for noe år siden, men gav opp. Her er den gamle veien der den starter og der den går inn i den gamle tunellen. Fin å gå tur på.





Nå har de fått en ny tunell, 3 km lang. Går i spiralform og har en stigning på ca 10 %. Utløpet på toppen ligger ved en demning. Den gamle tunellen kom ut i høyre kant av bildet.







Min anbefaling er: Om du ikke må lenger opp så snu her om du kjører bobil større enn en Caravelle!



Jeg kjørte langt opp fordi jeg skulle gjøre noe der og denne veien er av det dårligste jeg har kjørt på i Norge.





Midt i bildet ser en gården der jeg snudde og på neste bilde ser jeg nedover dalen.






Som andre steder lager guttene hytter og dekoren viser at det har vært noe biler oppover dalen. Dalen er jo en av innfallsveiene til turområdet rundt Fresvikbreen.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar